13 Ağustos 2015 Perşembe

Dizilerin Toplum Üzerindeki Etkileri

Başlığı böyle seçtim ama bu yazı öyle olayın resmi tarafını inceleyen bir yazı falan değil. Geçenlerde fark ettiğim bir olayı paylaşmak istedim sadece. :)
Şu aralar Kiralık Aşk'ı izlediğimi ve çok sevdiğimi daha önce bir postta yazmıştım. Okumak isterseniz tık tık.
Dizide epey Aşk ve Gurur göndermesi var. Zaten en sevdiğim yanı da burası. :) Aşk ve Gurur çok sevdiğim bir kitaptır. - İncelemesini yakın bir zamanda yazmayı planlıyorum inşallah :) -
Geçen bölümlerinden birinde de baş rollerden Defne, Ömer'e doğum günü hediyesi olarak bu kitabın ilk basımını aldı. Hasan Ali Yücel Serisi'ndendi.



Ben de daha önce kitabı almadan, alışveriş yaptığım bir kitap satış sitesinden bu kitabın çevirilerini incelemiştim. Ama Can Yayınları'nı genel olarak sevdiğim için onunkini almıştım. Hasan Ali Yücel Serisi'nin kitabını da orjinal adını çevirdikleri için sevmiştim bayağı. Sonuç olarak kitabın ben aldığım sıralar satış rakamı çok yüksek değildi. Geçenlerde tekrar baktım siteye.
Bahsettiğim bölüm yayınlandıktan sonra kitabın satışında artış olmuş. Tabiri caizse patlamış yani. :) En azından ben bu ani patlamayı diziye bağladım. Sonuçta o kadar insan bir anda...:)
Çok sevindim gerçekten. Diziler genelde boş görülür ama istenince bu denli faydalı da olabiliyormuş. Bence bunların arttırılması lazım. Sonuçta dizilerde sevdiğimiz karakterlerin yaptığı şeyler hoşumuza gidiyor ve merak ediyoruz. Çok fazla kitap okuyamayan bir toplum olduğumuz da bir gerçek. Bu sorunu bu tarz şeylerle çözebileceğimizi düşünüyorum.
Kesinlikle önü açılması gereken bir şey diyorum ve yazıyı noktalıyorum. Yorumlarınızı da bekliyorum. :)

4 yorum:

  1. bu tarz etkilerinin olduğunu fark etmek çok sevindirici gerçekten...hep kötü yanları duymaktan bunların eleştirilerini dinlemekten bu tarz etkileri kaçırıyoruz belki de :) güzel bir tespit olmuş :) ayrıca kitabı ben de merak ettim hemen bir göz atıcam...

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle çok güzel bir kitap bence de okumalısın. :)

    YanıtlaSil
  3. Mesela benim de aklıma şu geldi..Yaprak dökümü yayınlanmadan önce kitabı raflarda arkalarda yer alıyordu ve fiyatı da düşüktü.Fakat diziden sonra fiyatları arttı her yerde görür oldum.Aşk-ı memnu,huzur sokağında falan da buna şahit oldum.Cidden etkiliyor bu tarz şeyler insanları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de öyle. Yani merak ediyor insan sonuçta. İlgimizi çekiyor. En azından dizisiyle kitabı benziyor mu acaba diyoruz, bir şekilde okumak istiyoruz. :)

      Sil