24 Temmuz 2015 Cuma

Kolay Örgü Bileklik Yapımı


DIY dediğimiz uğraş, açılımıyla "Do It Yourself" dışarıda satılan ürünlerin evde yapımına deniyor. Hem daha hesaplı hem de çok eğlenceli bir hobi. :) Ben henüz sadece takı alanında DIY yapsam da daha farklı şeyler de denemek istemiyor değilim.

Bu postta kolay bir örgü bileklik modelini sizlerle paylaşmaya çalıştım. Allah izin verir de bir mani çıkmazsa :) ara ara bildiğim modelleri yayınlamayı düşünüyorum.

Resimli anlatımı beğenirsiniz umarım. Yorum yaparsanız hiç de fena olmaz hani. ;)





Öncelikle bir kartona - sert olması tercihimizdir - istediğimiz büyüklükte bir yuvarlak çizip kesiyoruz.
Sonra merkezine bir nokta koyup kenarlarına da eşit aralıklarla sekiz çizgi çizip bu yerlerden kesiyoruz. Merkezi de delmeyi unutmayın. :)





Ardından yedi tane ip kesiyoruz. - Kaç santim olacağı size kalmış, herkesin bileği farklı sonuçta ama ben 75 santimlik ipler kullandım. Çok da uzun olmamalı yoksa dolaşır durur. - Ucunu düğümleyip merkezden geçiriyoruz.
Sonra iplerimizi istediğimiz sırayla diziyoruz ve bir kesik boşta kalıyor. Boşta kalan kesiğin sağ tarafından üçüncü sıradaki ipi alıyoruz ve boştaki kesiğe geçiriyoruz. Böylece orası boş kalmış oluyor. Şimdi tekrar boştaki kesiğin sağ tarafından üçüncü ipi alıp boş kesiğe geçiriyoruz. Bileklik boyunca sadece bunu yapmamız yeterli.


 Bir süre sonra alttan örülmüş bir şekilde çıkmaya başlayacak zaten. Siz yine de örülmüş kısmı arada bir hafifçe çekin daha düzgün olur. Bu arada benim ipim ince olduğu için ipleri üçe katlayıp ördüm fazla görünmesinin sebebi o. Yoksa yedi tane var orda yani fazla değil. :D



İstediğiniz gibi daha ince daha kalın yapabilirsiniz. Renk sayısını da düşürebilirsiniz sadece bir renkten birkaç ip kesmeniz gerekir.


Kolay gelsin. :)



8 yorum:

  1. çok güzel görünüyor deneyeceğim mutlaka seni takibe aldım canım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. El becerilerine sahip olmak ne kadar güzel, yani bende olmayan:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah. :) Bence yaparsınız hiç öyle düşünmeyin. ;)

      Sil
  3. Vayy güzelmiş hem de yapımı da kolay! Bi ara denerim bnu inşallah. Güzel bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Evet yapımı çok kolay. ^^

      Sil
  4. blog keşif etkinliğinden görüp takibe aldım canım bende bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil