7 Ağustos 2015 Cuma

Blog İsmimin Anlamı

Blog ismim sorduğum çoğu insana telaffuz olarak ahenkli gelse de genelde "Testudo" dediğimde boş bakışlarla karşılaşıyorum. Bu yüzden hem biraz kendimi hem de çevremdekileri tatmin etmek adına bu yazıyı yazmam gerektiğine karar verdim. :)
İlk olarak Testudo bir Roma savaş taktiğidir . 'Asteriks ve Oburiks' serisini izleyenler de bilir Romalı askerler iksir içmiş Galyalılardan korunmak için sürekli bu taktiği uygularlardı - pek başarılı oldukları söylenemezdi ama.. - ki zaten Testudo'ya aynı zamanda kaplumbağa da deniliyordu.



Tabii ki şeklinden dolayı.

Bu ismi bulmamı da antik Mısır-Roma tarihini anlatan bir ansiklopediye bakmış olmam sağladı. En çok da Kaplumbağa tabiri hoşuma gitmişti sanırım. Peki siz nasıl buldunuz? :)

10 yorum:

  1. Savaş taktiği ya da kablumbağa.Bloğa bir atıf var mı peki yoksa sadece hoşunuza gittiği için mi? Farklı buldum ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece hoşuma gittiği için açıkçası. Bir de böyle tarihsel şeylere karşı aşırı bir ilgim var o yüzden. :)

      Sil
  2. Bu taktiğin ismi Testuda mıymış..Çok garip..Blogunun isminin tarihsel bir anlamı olması daha güzel.Bence kulağa da hoş geliyor özgün en azıyla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Benim için zor oldu bulması ama bulduğumda gerçekten içime sinmişti.

      Sil
  3. Kelimede İtalyanca kokusu almıştım ama yanılmışım galiba. Gerçi yanılmamışta olabilirim. Emin değilim. Kelimenin kökeni konusunda da bir bilgi istesem yorumcu kimliğimi, yoran yorumcu olarak algılamazsınız değil mi? Hem böylece bu güzel isim benim için daha da akılda kalıcı olacaktır. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek. Sorunuz için teşekkür ederim. Testudo anladığım kadarıyla Latince kökenli ama daha pek çok dilde de bu şekilde kullanılıyor. O yüzden hangisi ayırt etmek biraz zor. :)

      Sil
  4. yeni bir bloger olarak isim bulmak zor bir iş :) güzel bir isim seçmişsin :) blog tasarımın da çok hoş
    keşif etkinliğinden geliyorum bende :) takibe aldım seni kitap ve film yorumlarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. :)

      Sil
  5. Blogun tasarımı çok hoşmuş ayrıca blog ismini de çok sevdim yaratıcı bir isim olmuş bence. Blog keşif etkinliğinden geldim bloguna :) Daha nice yazılar paylaşman dileği ile :)

    YanıtlaSil