13 Eylül 2015 Pazar

Origami Hediye Kutusu Yapımı

Merhabalar. Şu ara hiç post yazamadım. Ülke çok karışık insanın sinirleri bozuluyor. Daha fazla dayanamadım biraz kafam da dağılır diye kutu falan yapayım dedim. Hazır yapmışken de bu postu yazdım. :) Yapılışı için okuyalım :D



Kare bir kağıt alıyoruz ve yarıya katlıyoruz. Katladığımız yeri açıp kağıdı resimdeki şekilde döndürüyoruz ve tekrar yarıya katlıyoruz.


Yine kat yerini açıp oluşan karelerin uçlarını içeri doğru katlıyoruz. Böylece bir zarf elde ediyoruz. Zarfın kenarını ortaya kadar katlıyoruz.


 Aynı şeyi diğer kenara da yapıyoruz ve en son katladığımız yeri açıp kağıdı çeviriyoruz. Katlamadığımız iki kenarı da az önceki gibi katlıyoruz



Kat yerlerini ilk şekildeki gibi açıyoruz ve kenarları ikincideki gibi katlıyoruz. Uçlardaki kat yerlerini içeri doğru kıvırıyoruz.



Zaten kolay katlanıyor. İki tarafını da katlayıp üstte artan kısmı içe doğru katlıyoruz. 


Diğer kenarı da yapınca kutunun alt kısmı hazır. :)

Kapağı yapmak için yine aynı boyda bir kare kağıt alıp 7'ye kadar -7 de dahil- her yeri aynı şekilde yapıyoruz. Sadece oradan sonra kenarları tam ortaya kadar değil de biraz gerisinden katlıyoruz. Çünkü alt tarafın üstüne geçmesi için biraz daha büyük olması lazım. 




Diğer yerleri de aynı kutunun alt kısmında yaptığımız gibi yapıp kutuyu bitiriyoruz. Kolay gelsin! Güle güle kullanın. :)



- Kullandığınız kare kağıdın boyunu büyültüp küçülterek farklı boyutlarda kutular elde edebilirsiniz. -

11 yorum:

  1. Merhaba
    Çok beğendim bu kutuları bende deneyeceğim en kısa zamanda arkadaşlarıma hediye verirken kutular işime çok yarayabilir çok teşekkürler yazı için sevgiler:)
    Bu arada Ben Elif
    Blogumun adı da Bak Bunu Ben Yaptım
    Takipteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutlaka uğrayacağım. :)

      Sil
  2. Kullandigin kagit A4 cinsi bir kagit degil mi? Karton degil galiba... Bende hep yapmak istemisimdir ama bir turlu baslamak nasip olmadi:-) Ellerine saglik :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet renkli dosya kağıdını kestim. Teşekkür ederim bu arada. :)

      Sil
  3. Bu origami işine çok sık rastlar oldum.bu kutu da çok güzel görünüyo hemen denemem lazim :)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık çok beğendim en yakın zamanda ben de deneyeceğim. Bu fikirlerinin devamını bekliyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler inşallah en kısa zamanda post atmaya başlayacağım. Şu aralar pek vakit bulamıyorum. :)

      Sil
  5. Ne güzel uzuuun uzuuun anlatmışsın. Ben şu origami kitaplarından hiçbir şey anlamıyorum! Kısacık anlatıyorlar beynim şaşıyo :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benim de aynı şekilde. Videsonu izlemezsem anlamıyorum. :D

      Sil