11 Temmuz 2015 Cumartesi

Aşk ve Gurur : Film İncelemesi #3


Sanırım izlemekte çok geç kaldığım bir yapım.



Tek kelimeyle ba-yıl-dım. Aşkın daha güzel anlatılabileceğini
düşünmüyorum. Gerçi hareket sevenlere fazla sakin gelebilir ama ben aşk filmlerinde sakinlikten yanayım zaten. :) Filmin orjinal adı "Pride and Prejudice"
Gurur ve Ön Yargı anlamına geliyor. Ama nedense bizde çevirilirken "Aşk ve Gurur" olarak çevirilmiş. Gerçek anlamı çevrilmiş olsaydı daha güzel olurdu bence, zira karakterlerimizin keskin özellikleri gurur ve ön yargı. Neyse lafı daha fazla uzatmayalım.


KARAKTERLER

    
   Elizabeth - Lizzy -: 



     Evdeki beş kız kardeşten ikincisidir. Ablası Jane kadar güzel değildir. Ama ona yakın güzelliktedir. Başta Mr. Darcy 'yi hiç sevmez hatta bazı yanlış anlaşılmalar ve kendisinin ona karşı olan ön yargıları yüzünden nefret eder. Ama sonradan işler değişecektir.




Mr. Darcy: 



  - Elizabeth o kadar çok Mr. Darcy dedi ki başka türlü hitap edemiyorum.- 
     Oldukça gururlu ve bazen de küstah tavırları olan bir adamdır. Filmin başlarında fazlasıyla soğuktu. Hatta önce "Nasıl bir adam bu ya." dememe sebep olmuş, kendisine kızdırmayı başarmıştı ama ne zaman Elizabeth'e olan duygularını sezmeye başladım o zaman yumuşadım işte. Ayrıca bu adama hayran olmamak neredeyse mümkün değil. :D





Lizzy 'nin diğer kardeşleri:


- Soldan sağa Jane, Mary, Lydia, Lizzy, Kitty -
Jane en büyükleri ve en güzelleridir. Sürekli zengin bir adamı ona aşık etmek için çabalarlar. Çünkü erkekler bir kadına aşık olursa evlenme şartı olarak para istemez. - O zamanın İngiltere 'sinde evlenirken erkeklere para ödeniyordu. Bizim başlık parasının birazcık farklısı. - Mary pek o taraklarda bezi olmayan en küçük kardeştir tek aşkı piyanodur. Lydia tam bir koca meraklısıdır. Her yerde ve her şartta koca bulmaya çalışır. Kardeşi Kitty 'nin de ondan hiç aşağı kalır yanı yoktur.




Bay Collins:


İlginç papaz Bay Collins. Kardeşlerin kuzeni oluyor. Ayrıca bu adamın patroniçe aşkı başka kimsede yok. Film boyunca sürekli işverenini övüp duruyor.



Bayan Bennet:


Evimizin kızlarını bir an önce evlendirmeye çalışan annesi.




Bay Bennet:


Evin babası.


Sanırım karakterler bu kadar yeter eklediçe spoiler vermekten korkuyorum. :p  

Bence kesinlikle izlemelisiniz. Hem bu kadar edepli olup hem aşkı, romantizmi bu kadar güzel anlatan bir film daha görmedim. Bu arada film Jane Austen 'in aynı adlı romanınan uyarlanmıştır.







   Lizzy ve Mr. Darcy 




4 yorum:

  1. Romanının büyük bir kısmını okuyup durgunlaştığı yerde filmini izlemiştim ve filminin kitaptan çok daha akıcı olduğunu söyleyebilirim bu nedenle filmini daha çok sevdim. Ayrıca filmde karakterlere daha sempati duyuyorsun yani en azından bana öyle olmuştu. Klasik okumayı seven biriyim, okuduğum güzel roman ve filmlerdendi :D yorumların da yerindeydi ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. :) Evet katılıyorum olay da bir harikaydı ama nedense karakterler beni çok etkiledi. Zaten sadece birkaçını yazabildim. Daha fazla yazsaydım kendimi tutamayıp tüm filmi anlatabilirdim. Müthiş bir sıcaklığı var filmin. Kitabını da elimdekini bitirdikten sonra okumayı planlıyorum. :D

      Sil
  2. Filmi çok merak ettim. Aşk filmlerini çok severim ama güzel anlatımı olursa. Ellerine sağlık detaylı ve güzel yazmışsın bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim. :) Güzel bir film bence izlemelisiniz.

      Sil