1 Mayıs 2016 Pazar

Amelie : Film İncelemesi #8



Hani bazen insanın kafası çok dolu olur. Ya da çok bunalır. Hah, ben öyle zamanlarda genel olarak uyurum. Yakınlarım çok kızar gerçi kaçarak hiçbir şeyi çözemezsin diye ama yapacak bir şey yok uykum geliyor yani kafamı koysam uyuyorum. Ben de birkaç sene önce laf etmesinler diye uyumadan sakinleşebileceğim yöntemler aradım. Bu yüzden sanırım, uğraştığım bir sürü hobim var. :) Neyse, bazen de komedi ya da içinde fazla olay geçmeyen filmleri izliyorum. Amelie'de onlardan biri. Hatta onun şöyle bir farkı var 500 defa seyretsem de bıkmıyorum. Bağımlılık mı yaptı, nedir. Kısacası şimdi çok sevdiğim bu filmi tanıtacağım - hatta yazıyı hazırlarken bir kez daha seyrettim ama sanırım bahanesi oldu 



-

Amelie küçükken babasıyla çok nadir ten teması kuran bir kızdır ve bu temaslar sadece babası Amelie'nin rutin sağlık kontrollerini yaptığı sıralarda gerçekleşmektedir. - babası bir doktor - Her kontrol sırasında Amelie öylesine heyecanlanmaktadır ki kalp atışları hızlanır. Babası da birkaç seferin ardından Amelie'de kalp rahatsızlığı olduğunu zannederek onun okula gitmemesine zira bunun için çok hassas olduğuna karar verir. Eğitimini öğretmen olan annesi evde vermeye başlar. Amelie insanlarla fazla iletişim kurmadan büyür ve kendi kendine vakit geçirmekten hayal gücü inanılmaz şekilde kuvvetlenmiştir.


Büyüyüp yetişkin bir kız olduğunda evden ayrılır Çift Değirmen Kafesi'nde garsonluk yapmaya başlar. Basit zevkleri ve sıradan bir hayatı vardır ancak yine de çok mutludur. 

Prenses Diana'nın öldüğü haberini gördüğü gün hayatı değişmeye başlar. Banyosunda küçük bir çocuğa ait olan içi fotoğraf ve oyuncaklarla dolu bir kutu bulur. O anda kutuyu sahibine vermeye karar verir. Sahibi bu kutuyu gördüğüne mutlu olursa insanlara elinden geldiğince yardım edecek, mutlu olmazsa sıradan hayatına geri dönecektir. Belki de verdiği bu söz onu tamamen değiştirecektir.

-

En az Amelie kadar garip olan karakterlerin her birinin ayrı bir anlamı var. Filmi izlettiren en önemli şeylerden biri de bu. Hiçbir karakter yabana atılmamış, hepsinin ayrı ayrı öğrettiği şeyler var. 
Yönetmenin de etkileyiciliğinden bahsetmeden olmaz. Filmin geçtiği mekanlar harika, ayrıca çok ilginç bir bakış açısıyla çekilmiş.



IMDB: 8,4

Yönetmen: 
Jean Pierre Jeunet
Oyuncular:
Audrey Tautou
Mathieu Kassovitz
Rufus
Jamel Debbouze

Yıl: 2001

Tür: Komedi

Ülke: Fransa


Bu film mutlu etme garantili diyebilirim. Eğer hala izlemediyseniz çabuk olun, hemen izleyin. :)






8 yorum:

  1. İmdb'nin en iyiler listesinde yer alıyordu sanırım bu film. Her insanın defalarca izlese de sıkılmayacağı filmler vardır zaten. Filmi izlemesem de soundtracklarından bir kaç tanesi listemde yer alıyor. Filmi de izleyeceğim en kısa zamanda. Çok güzel ele almışsınız, teşekkürler tavsiye için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soundtrackları efsane zaten. Şimdiden iyi seyirler. :)

      Sil
  2. merhaba Filmgündemi Zülalden geliyorum. Mimlemişsiniz o da sizin linkinizi vermiş;) inşallah izleyeceğim bu filmi methini çok duydum. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Hoş geldiniz bu arada. :)

      Sil
  3. Merhaba;
    Sevgili Zülal sayfasında gördüm ve geldim ...
    Kesinlikle vazgeçilmezlerden , umut dolu bir film
    Güzel ve keyifli günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de harika bir film. Hoş geldiniz. :)

      Sil
  4. Bu filmi uzun süre önce izledim tekrar izlemek lazım galiba :)

    YanıtlaSil