3 Mayıs 2016 Salı

Jane Eyre : Film İncelemesi #9





Jane Eyre.. O dönemin ataerkil toplumunda kendi başına dimdik durabilen, çok güçlü bir kadın. On yaşında kimsesiz kalmış, acımasız halasının evinde sevgisiz bir çocukluk geçirmiştir bu yüzden oldukça soğuk görünen katı bir havası vardır.
Onu külfet olarak gören halası bir süre sonra Jane'i katı kuralları olan yatılı bir okula gönderir. Zor yılların ardından okuldan öğretmen olarak mezun olur ve Edward Rochester'ın malikanesinde bir çocuğa özel mürebbiyelik yapmaya başlar. Bu evde çok garip şeylerle karşılaşacak, evin sahibiyle garip bir ilişki kuracaktır.

Başroller:

Mia Wasikowska

Michael Fassbender

IMDB: 7,4

Yapım yılı: 2011



Konu olarak güzeldi. Ama bu tarz roman uyarlamalarında genellikle filmi izleyip sonrasında kitabı okuyorum. Çünkü filmler sönük kalıyor, istediğim daha doğrusu beklediğim etkiyi bırakamıyorlar. Mesela çoğunlukla repliklerde sıkıntı oluyor, filmde mecburen kısa tutuyorlar süreden dolayı. Ben de önce filmi izleyip bombayı sona saklıyorum. Kitabı okuduktan sonra tekrar bu konuda yorum yaparım. :)

Filme gelecek olursak en sevdiğim şey kesinlikle Jane'di. Bu cesur kadın lafını kim olursa olsun sakınmıyor, düşüncelerini özgürce ifade etmekten asla çekinmiyor. Özellikle İngiltere'nin o döneminde kadınlara verilen değer malum. Kesinlikle örnek alınacak bir karakter.
Klasik severlerdenseniz eğer izlemeniz gerekenler listesine ekleyin.

8 yorum:

  1. 2011 yapımını izlemedim ... dikkate almalıyım diyorum ...
    Genelde kitap sonrası filmi izlemeye giderim sonunu öğrenmemek adına ...
    Ama sonra da başlarım kitaptaki gibi değildi ... eksik kalmış vs ...
    İnsanoğluyuz ya :)
    Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sonunu öğrensem de pek etkilenmiyorum, kitaba başladığımda sanki her şeyi sıfırlanmış gibi oluyor. :D Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Kitaptan alınan tat bambaşka oluyor. Evet klasik severim ve listeye ekledim. Şu listeler baya uzadı gitti hem kitaplarda hem filmlerde ama bakalım hayırlısı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler. :) Benim de epey uzun bir listem var yavaş yavaş elemeye çalışıyorum. :)

      Sil
    2. Yeni bir mim yazdım, sizi de mimledim bilginiz olsun. :)

      Sil
    3. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Filmini izleyip romanı okumak garipmiş genelde taö tersi olur çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraya yazana kadar genelde böyle yapıldığını sanıyordum ama yanılmışım sanırım. :)

      Sil