23 Nisan 2016 Cumartesi

Siyah Süt : Kitap İncelemesi #4



"Bu kitap okunur okunmaz unutulmak için yazıldı. Suya yazı yazar gibi..."


Annelik ve annelik duygusunun beraberinde getirdiği sorumluluk...


Elif Şafak yıllarca evlenmeyeceğim diye söz vermiş kendi kendine. Evlilik ve kariyer arasına kalın çizgiler çekmiş ancak kader ona öyle bir oyun oynamış ki hem evlenmiş hem çocuk sahibi olmuş. Üstüne üstlük bir de depresyona girmiş.
Hayatının kendinde derin izler bıraktığı bu dönemini kitap haline getirirken ilginç bir yöntem izleyerek duyduğu tüm duyguları birer kadın şekline sokmuş ve onlara isimler takmış. Onlarla kimi zaman çok iyi dost olmuş, kimi zaman kavga etmiş. Hatta bu kadınlar darbe yapıp yönetimi ele bile geçirmiş.

Okurken zevk aldığım bir kitaptı. İçinde tarihteki önemli kadınlardan, onların da başından geçmiş benzer durumlardan sık sık bahsediliyor. En sevdiğim kısımları da bu örneklerdi.

Çok yormuyor kitap sizi, eğlendiriyor. Herkese tavsiye ediyorum, özellikle kadınlara..
Okuyup unutmanız dileğiyle. :)







6 yorum:

  1. Elif Şafak pek tarzım değil erkek olarak. :) ancak baştaki cümle de hoşuma gitti. Güzel bir inceleme olmuş. Bu arada yeni bir mim yazdım, yazmak isterseniz sizi de mimledim henüz yazmadığınızı fark ederek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hafta pek giremeyince fark etmemişim. :) Çok teşekkürler. :)

      Sil
  2. Hamileliğimden önce şeffaf oda programında kitabın tanıtımına denk gelmiştim Elif Şafak'ın ve ismi inanılmaz çekmişti beni kitabın ve çok ağır dramatik bir kitap olarak yorumlamıştım sadece ismi ve kapağından.. hamileyken de çekinmiştim hem merak edip hem uzak durmuştum.. doğum yaptım, lohusalığım geçti gitti ve bir gün yeniden karşılaştım bu kitapla ve okudum.. hiç kaçılacak bir kitap değilmiş ki aksine eğlenceli ve herkesin kendinden birşey bulacağı bir kitap (Herkes derken anne adayları ve yeni anneler için :))) haa belki babalarda okusa hiç fena olmaz ne kaoslar yaşanıyor Elif'in dilinden okumuş olurlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet erkekler de anlamak adına okuyabilirler, hatta bazen babalar bile eşlerinin doğumu sonrası depresyona girebiliyorlarmış. Kitap da dediğiniz gibi adının aksine son derece eğlenceli. Güzel yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  3. Elif Şafak'ın bu kitabını okumadım ama dilediği dilek garip geldi. Ya da gerçekçi mi demeli?

    YanıtlaSil