10 Nisan 2016 Pazar

Hayat Şarkısı : Yerli Dizi #2


Aslında epeydir izliyorum diziyi ama malumunuz buralardan uzak kalınca yazmak yeni nasip oldu. Hayat Şarkısı şimdiye kadar 9 bölümü yayınlanmış bir dram dizisi. Baş rollerinde Ahmet Mümtaz Taylan, Burcu Biricik, Birkan Sokullu, Tayanç Ayaydın, Ecem Özkaya var. 


Dizi, Bayram Cevher'in küs olduğu arkadaşı Salih'le arasını düzeltmek istemesi ve küçük oğluyla, Salih'in büyük kızı Melek'i daha çocuk yaşta nişanlamasıyla başlar. Aradan yıllar geçer çocuklar büyür. Bayram verdiği sözü hala unutmamıştır, Salih'in yanına oğluyla gider ve Melek'i ister. Ama bu evliliğe ne Kerim'in ne de Melek'in gönlü yoktur. Üstelik evin küçük kızı Hülya'da Kerim'e aşıktır ve bu işi bozmaya kararlıdır.

Karakterler:


Bayram Cevher:




Cevher Madencilik'in sahibi. Tipik sert aile babası. Oğullarının hep kendi istediği gibi olmasını, kendine bağlı yaşamasını istemektedir. Mudanyalı, sonradan İstanbul'a giderek zengin olmuş bir köylüdür. Şakacı ve komiktir ama iş ciddiye bindi mi sertleşmesini bilir.


Hülya Cevher: 



Dizinin esas kızı. Sekiz yaşından beri Kerim'e aşık. Yaşadığı yerden kurtulabilmek ve Kerimle evlenebilmek için türlü tezgahlar kursa da özünde iyi niyetli bir kızdır. Hayatın sillesini daha çok küçük yaştayken yemiş, kendisine acımayana acımamayı öğrenmiştir.



Kerim Cevher: 



Cevher ailesinin başına buyruk küçük oğlu. Almanya'da bir üniversitede araştırma görevlisi aynı zamanda çevre mühendisidir. Bağlanmayı sevmez, daha önce hiç gerçek anlamda aşık olmamıştır. Babasının kendisini zorla evlendirmek istemesi üzerine sonunda isyan bayraklarını çeker.


Hüseyin Cevher: 



Kerim'in abisi.  Genç yaşlardan itibaren babasıyla birlikte şirket yönetimindedir ve aşırı sorumluluk sahibidir. Zeki, güvenilir ve sadıktır. Babasının istekleri için kendini daima ikinci plana atmış, duygularını görmezden gelmiştir.


Melek Çamoğlu: 



Hülya'nın ablası. Anneleri genç yaşta ölünce Melek, kardeşine annelik yapmış bütün bakımını üstlenmiştir. Tıpkı Hüseyin'in yaptığı gibi o da Hülya için kendini arka planda tutmuştur.


Şu ara çok sık dizi uyarlaması yapılıyor bildiğiniz gibi, hatta böyle olmayan birkaç tane dizi var diyebiliriz. Bu furyaya katılan sol halka da Hayat Şarkısı oldu. Evet, uyarlama normal sıfırdan bir senaryo yazmaktan çok daha kolay ama ben bu kadar aşırılığı doğru bulmuyorum şahsen, özgün hikayeler üretmeliyiz. Böyle devam ettikçe dizi sektörümüz yerinde saymaya devam edecek. 
Yine de şu an uyarlamalar arasından tek izleyebildiğim dizi Hayat Şarkısı.-Ahmet Mümtaz Taylan'ın da etkisi var sanırım bunda. :) -

8 yorum:

  1. Mümtaz Taylan ve Tayanç Ayaydın sevdiğim oyunculardan. Tayanç Ayaydın'ı ilk Aliye dizisinde görmüştüm. Yıllar olmuş... Hayatımın Şarkısı sanırım Trt dizisi, görürsem bir göz atayım. Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat Şarkısı KanalD yapımı yazmayı unutmuşum. :) Ben de Tayanç Ayaydın'ı Aliye'de görmüştüm en son, sonra birkaç filmde oynamış sanırım ama ben hiç fark etmedim.

      Sil
    2. Geçen Kanal D ' de rastladım. Yorumda bulunmak bugüne nasip oldu. Hayat Şarkısı fiminin birazını izledim. Tayanç Ayaydın'ın oynadığı karakter; madenleri uluslararası standartlara getirmeye çalışan idealist ve ileriyi gören bir CEO. Ancak babası oğlunun bu fikirlerini ciddiye almıyordu... Tekrar rastlarsam izlerim. Teşekkürler :)

      Sil
    3. Babaları o konularda pek anlayışlı değil maalesef. İki oğlunu da bezdirdi. :) Ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. Mümtaz Taylan sağlam oyuncudur da pek tutacak bir dizi değil gibi duruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Mümtaz Taylan için izliyorum açıkçası konu bir noktadan sonra yetersiz kalmaya başlıyor.

      Sil
  3. izliyorum bu diziyi denk geldikçe, o hülya yok mu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fena ama sevimli olunca kurtarıyor paçayı. :)

      Sil